10 juni 2025

Föreningspaket 2025

School’s Out är något vi skapar tillsammans i Söderhamn kommun med många krafter förenade, inte minst föreningslivet är en viktig spelare.

Nu kan föreningar vara med och hjälpa till under School’s Out och samtidigt tjäna en slant till föreningen.

School’s Out genomförs i år tisdag 10 juni och pågår kl 17-00-24.00. Häng på!

Vid frågor kontakta:

Mats Pettersson
mats.pettersson@soderhamn.se
070-190 25 92

Anmäl dig här

Anmälan öppnas torsdag 3 april kl 08.00.
(BankID krävs)

Information om de olika paketen

Paket 1

Ha hand om en aktivitet

Er förening ansvarar för en av School´s Outs aktiviteter. Det innebär att se till att kösystemet fungerar, att regler för aktiviteten följs samt att stänga ner aktiviteten vid eventets slut.

Krav är att ha minst två vuxna personer vid aktiviteten under tiden 16.45–24.00. 

För detta får er förening 3 000 kronor.

Det finns 16 st aktivitetspaket

Paket 2

Entré- och trygghetsteam

Er förening ansvarar för att alltid, efter behov, ha personer placerade vid entrén för att vara behjälpliga vid insläppet. Det innebär att t ex hjälpa till att hålla väskförbudet, att se till att det är ett bra flöde av personer in på området och att kösystemen fungerar tillfredställande. När behovet vid insläppet minskar så ansvarar ni också för rondera och hjälpa till med tryggheten på området samt rapportera/hänvisa vidare om man upptäcker något som stör ordningen.

Krav är att alltid ha minst fem vuxna personer på plats kl 16.30 – 00.30. 

För detta får er förening 5000 kronor.

Det finns 2 st Entré- och trygghetsteampaket

Paket 3

Skräp- och sorterings team

Er förening ansvarar för att rondera på området och löpande plocka skräp som källsorteras på anvisade platser på området. Er förening ansvarar också för att soporna sorteras på de anvisade sorteringsstationerna. Den pant som sorteras ut på er station tillfaller också föreningen. Föreningen ansvarar själva för att transportera bort och panta insamlad pant.

Krav är att ha minst sex vuxna personer på plats under tiden 17.00–01.00.

För det får er förening 4000 kronor.

Det finns 2 st skräp och sorteringspaket.

Paket 4

Dikesvakter vid scenerna

Er förening ansvarar för att vara dikesvakt framför våra två scener. Det innebär att ha koll på publiken närmast scenerna, värna för trygghet samt vara behjälplig vid eventuella incidenter.

Krav är att ha minst fyra vuxna personer vid scenerna kl 16.45-01.00.

För detta får er förening 6000 kronor.

Det finns 1 st dikesvaktspaket.

Paket 5

Undanplockning

Er förening ansvarar för att hjälpa till med undanplockning av aktivitetsområdet när eventet stängt. Det innebär att hjälpa till att plocka ner aktiviteterna samt packa in dem i vagnar och lastbilar.

Krav är att ha minst fyra personer på plats kl 23.00 – 03.00.

För detta får er förening 5000 kronor.

Det finns 2 st undanplockningspaket.